Google+

söndag 18 december 2011

Elementrenovering del 2, lite färg på gör ganska mycket...

Martin kom med snilleblixten att ta hjälp med med att få till rören till elementen för att slippa använda elelement som komplement ett år till. Det gjorde att  vi stod och målade element istället för att fixa inför julen i år, men det var det helt klart värt.

 Det här ska bli ljusgrått och kommer att stå i entréhallen

Här är båda två, som vi valt att börja med. Det till höger ska stå i vårt nya kontor/pysselrum och kommer att bli grönt.

Och här har vi kommit till andra lagret. Nu ser man lite mer hur färgen kommer att bli. Det ska blir SÅÅÅ härligt att få lite värme från de här!

Vi fick en fråga om hur vi kunde veta att elementen inte är rostiga inuti. Som svar på det kan jag bara säga att vi inte riktigt hur de ser ut inuti, men de har inte använts så mycket, så vi hoppas vi får leva länge.



3 kommentarer:

MrsUniversum sa...

Det här gillar jag. Ni är sanna byggnadsvårdare som skaffar gamla radiatorer. Så fina. Det kommer att bli lyxvärme hos er.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilka fina element!! Jag vill ha!! Stor skillnad efter målningen!
Vi målade ett bäbisblått element i badrummet när vi flyttade hit! Men nu har vi helt nya då vi bytt ut värmekälla och elemnt i hela huset!
Varmt men inte dom snyggaste elementet!
Kram!

gamlamejeriet sa...

Vi hade ju sån tur att vi hitta dem på blocket, i grannbyn dessutom!De har stått oanvända sen slutet av 60-talet i huset de alltid funnits i. Jag trodde först inte det var sant när jag såg annonsen, men ibland har man tur!