Google+

fredag 8 juli 2011

Nytt golv i salen

Nu river igång igen, då! Tänkte just länka till taggen Salen, men såg att jag ligger hopplöst efter. Det finns ju inget inlägg om det golv, som vi tidigare lagt in, målat och nu river upp efter ett år....  Här finns ändå de inlägg, som hör till rummet; får väl lägga in i efterhand, så det finns å småningom...
Men det är alltså det vi gör för tillfället. På kvällarna planerar vi lite för plattsättning ute i trädgården, men först är det alltså salsgolvet, som måste komma på plats innan nästa födelsedag! Mycket bra med en sådan deadline ibland!! Då händer det grejer minsann.
Vi har den här gången valt en liten genväg, då vi beställt färdigtorkat, hyvlat virke precis i de dimensioner vi tänkt oss. Därför kändes det väldigt lyxigt att bara kunna hämta brädorna från leverantören och bära in dem direkt i huset. Det har ju aldrig hänt förut, utan har alltid varit en ganska långdragen process, med torkning hyvling i snickeriet, för att SEDAN få bära plankorna till huset. Nu är det bara att ta en i taget och skruva på plats. Martin kommenterade också det här idag, när han sa: Det här kommer att gå fort!! Och det gör det faktiskt. Bilderna nedan är från i förmiddags innan jag for och plockade lite jordgubbar. nu har det redan hänt en del och flera brädor av det fantastiskt fina grangolvet ligger på plats, redo för mig och min pensel. Men det får nog bli efter födelsedagen...


Nu ska det bli ett glas rosé och några varv på mitt stickprojekt. Ha det gott!

Inga kommentarer: