Google+

söndag 9 januari 2011

Mina första vantar

Jag har väldigt ofta väldigt många idéer om saker jag skulle vilja göra och därför finns det påbörjade projekt lite här och var i och runt huset. Ibland får jag lite många och tvingar mig då att slutföra en del innan jag får påbörja en nytt.  Nu i helgerna har jag haft ett sådant "uppsamlingshit" och slutfört en del småprojekt. Ett är det här setet med vantar och mössa, som jag lyckats få färdigt innan vintern är över. ;) Jag har inte stickat fingervantar tidigare och det var lite pilligt, men ändå inte speciellt svårt bara man följde beskrivningen, så det kommer nog bli fler så småningom. 
Nu har jag laddat med många nya idéer, för det var flera veckor sedan jag senast påbörjade något, så det är nog inte tomt i fönstersmygarna (där nästan allt mitt pyssel hamnar) länge till...





3 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, imponerande. Jag har inte ens försökt börja för jag har fått för mig att det är för svårt. Har hållit mig till tummvantar.
Kram Maria

Gela sa...

Vilka underbara livsbejakande färgglada vantar!!! Såna skulle jag vilja göra!!!/Gela

gamlamejeriet sa...

Maria, det trodde jag också, men det var inte så svårt. Tänkte det här garnet skulle bli effektfullt med fingarar i lite olika färger. Det hade inte blivit samma sak om det hade varit tumvantar.

Och tack, Gela, jag tycker också om färgerna. Man blir lite glad av att se dem...

/ Malin