Google+

måndag 22 mars 2010

Vårtecken nr. 4

Veckostart och dags för nya vårtecken. Idag har det varit grått väder och snöat en stund, å vårkänslorna står fortfarande lite på "hold".

Våra hönor, däremot, har nog förstått vad som är på gång, för de värper ägg, som aldrig förr. Och när jag nyss tog min "veckobild" på Gamlastugan, såg jag att det hänt en helt del med snön i alla fall. Den har helt klart dragit sig tillbaka runt byggnaderna och en hel del olika saker som förkommit, börjar dyka upp.

Man börjar ju få lite mer energi och eftersom det inte går göra så mycket med planerna i trädgården ännu, började jag ge lillflickans rum en omgång. Det här är några småsaker, som passade en tvååring, att måla.

Den här boken är en av mina favoriter och ligger just nu överst i lektyrhögen.

1 kommentar:

Lotten sa...

Den boken har jag också! Håller verkligen med om att den är bra.
Och jag gillar dina veckobilder, en väldigt bra idé!