Google+

måndag 8 mars 2010

Vårtecken 2, nu med bilder ; )


Då var det väl dags för några vårtecken från oss på landet i Västergötland. Hur det står till i resten av landet kan man se om klickar på bilden här intil, där länkarna till alla dem som är med i det här.
Själv sitter jag i Malmö, som är betydligt mer vårlikt är det är hemma och har just avverkat Luftslottet som sprängdes och en liten egenkomponerad buffé. Här är nästan ingen snö alls, så jag förstår om de som bor här börjat få lite vårkänningar...
Eftersom jag är borta idag fuskade jag lite och tog några bilder igår, som får gälla för den här veckan. Vi har inte många snöfria plättar, förutom vägarna, som börjar se riktgit fina ut. Men det har varit fint väder i helgen, så vi har spenderat en del tid ute i det härliga solskenet.

Det här ett litet torp, som finns nära oss. Jag skulle vilja plocka ner det och det lilla skjulet intill och sätta upp på vår tomt. Det skulle bli en jättecharmig gäststuga och ett fint hönshus, har jag tänkt mig. Men jag får inte riktigt gehör för mina planer hos sambon, så jag har inte frågat ägaren.... Men kanske, när Martin är lite mindre trött på bygge, kanske det kan bli så. Eller också har jag kommit på något annat vid det laget och glömt alltihop....
Här, på husets sydsida, har det börjat komma fram lite olika saker altteftersom snön sjunker ihop och smälter. Man kan se toppen på en av barnens julgran, som åkte ut lite akut efter att den ramlat omkull. Två utekrukor, som jag inte brytt mig och har frusit sönder och står redo för sopcontainern. Jag hittade också något som först gjorde mig lite konfunderad, en glassbytta med glass i. Men så mindes jag att jag passade på att frosta ur frysen när det var som kallast ute. Det var ju bara att ställa ut all maten i snön. Jag tror att vår käre hunde lokaliserat något ätbart då och varit tvungen att flytta på den här glassbyttan för att komma åt det han sökte... Det sista vårtecknet på den här bilden är trappan, som nu är helt snöfri, vilket den inte varit på flera månader.



Den här bilden tog jag för att jag har funderingar på en rabatt med gammaldags växter här och tyckte det skulle vara lite kul att se hur det går för mig... Den här bilden kommer att återkomma en lång tid framöver är tanken.
Nu sätter jag punkt för ikväll. Jag är helt slut och sover nästan redan, så god natt...




Inga kommentarer: