Google+

lördag 3 oktober 2009

Fortsättning i snickeriet

Jag har inte skrivit på länge igen nu, så egentligen är det antagligen färdiga med det här moment i snickeriet också, vid det här laget, men jag ville ändå visa lite bilder. Tiden fullkomligt flyger fram och jag har svårt att hinna med. Hoppas innerligt att jag vänjer mig snart....


Stommarna är klara och paketerade för leverans


Martin och hans bror passade på att samtidigt som de gör lådorna till köekt ocså komplettera med lådor till våra respektive hem. Det blev några stycken, fler är till köket de gör faktiskt, och de allra flesta är till vårt hus... De står färdiga och väntar å¨att oljas och slipas fyra gånger. Sen är det montering och vi får våra lådor!!!
Det här ska bli en garderob till badrummet som Martin gjorde iordning i samma hus tidigare i år.


Nu är det luckor till köket som är på tapeten. Det ska bli ekluckor, så det är sådana stavar som limmas ihop här till speglarna på dem.

Så här ser de ut innan de limmas ihop. Man kan också se ramen till spegeln, som ligger intill.


Inga kommentarer: